.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در نشست رهروان ولایت چه گذشت؟
در نشست رهروان ولایت چه گذشت؟

گروهی از منتخبان مجلس نهم در جلسه "رهروان ولایت" در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی گرد هم آمدند و برای نامزدی رییس مجلس رای گیری کردند.

لاریجانی : نباید دچار روزمرگی شویم / هیئت رئیسه می تواند مجلس را به جلو ببرد

علی لاریجانی نماینده مردم قم در مجلس نهم در نشست فراکسیون رهروان ولایت در سخنانی با بیان اینکه مجلس یکی از ارکان کشور است و باید آن را کار‌آمد کرد، گفت: مجلس باید استراتژی و اولویت‌بندی داشته باشد تا دچار روزمره‌گی نشود. ضمن اینکه جایگاه هیأت‌رئیسه در آن مهم است و می‌تواند مجلس را به جلو ببرد.

وی با بیان اینکه کمیسیون‌ها موتور محرک مجلس هستند، افزود: همچنان که در مورد ریاست و هیأت‌رئیسه موضوع اهمیت دارد برای کمیسیون‌ها هم باید اهتمام داشت و از حیثت آنها دفاع کرد.

لاریجانی با تاکید بر استقلال مجلس، تصریح کرد: استقلال به معنای ستیز نیست، استقلال یعنی آنکه نمایندگان مردم مستقل تصمیم بگیرند نه آنکه از طریق پیامک بخواهند چیزی را به آنها القا کنند. این برای کشور مهم است. چراکه چه در زمان اصولگرایی و غیر‌اصولگرایی هر وقت مجلس استقلال نداشته است، کشور لطمه خورده است.

لاریجانی درباره برخی اظهارات در مورد امکانات نمایندگان هم گفت: اموری از قبیل اینکه یک نماینده دفتر کار داشته باشد و در ملاقات‌های مردمی‌اش به ساختی روبه‌رو نباشد حداقلی است و این موارد از جنس ول‌خرجی نیست بلکه چیز‌های اولیه است.

با 148 رای لاریجانی نامزد فراکسیون رهروان ولایت برای ریاست مجلس شد

پس از سخنان علی لاریجانی، از اعضای این فراکسیون برای نامزدی رییس مجلس رای گیری شد که از میان 151 رای ماخوذه علی لاریجانی با 148 رای موافق و سه رای سفید به عنوان نامزد این فراکسیون برای ریاست مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.


باهنر و مصباحی​مقدم  نائب رئیس منتخب فراکسیون رهروان ولایت / ابوترابی​فرد رای لازم را اخذ نکرد

حجج اسلام مصباحی مقدم، ابوترابی فرد و محمدرضا باهنر نامزدهای این فراکسیون برای نایب رئیسی مجلس هستند.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در مجمع عمومی فراکسیون رهروان ولایت که هم اکنون در ساختمان قدیم مجلس درحال برگزاری است، طی سخنانی گفت: شخصا نامزد نایب رییسی مجلس نبودم ولی دربرابر خواست و نظر جمع خاضع هستم.

بعد از وی نوبت به محمدرضا باهنر خواهد رسید که خود را به عنوان نامزد نایب رییسی مجلس معرفی کند.

لازم به ذکر است پیش از این کاظم جلالی با بیان اینکه آقای ابوترابی فرد پیام داده اند که نیامدنشان در جلسه فراکسیون رهروان ولایت به دلیل دعوت در مراسم دیگری بوده است، گفت: ایشان نیز به عنوان یکی از نامزدهای نایب رئیسی مجلس نهم از سوی فراکسیون رهروان ولایت معرفی می شوند. او دقایقی به معرفی ابوترابی فرد پرداخت.

از 150 رایی که در این انتخابات اخذ شد، محمدرضا باهنر با 119 رای و مصباحی مقدم با 85 رای انتخاب شدند. محمدحسن ابوترابی​فرد هم با 64 رای در رتبه بعدی قرار گرفت. اگرچه احمد سالک، از نامزدهای این پست نبود اما چهار رای به اسم وی ریخته شده و سه رای سفید هم وجود داشت.

نامزدهای فراکسیون رهروان ولایت برای دبیری هیات رئیسه

لاله افتخار(نماینده تهران، فاطمه رهبر(نماینده تهران)، حسین گروسی، علی محمد بزرگواری(نماینده کهکیلویه و بهمئی)، ایرج عبدی(نماینده خرم آباد)، رمضانعلی سبحانی​فر(نماینده سبزوار)، جواد جهانگیرزاده(نماینده ارومیه)، موسی​الرضا ثروتی(نماینده بجنورد)، هادی قوامی، نوری، منادی، محمد صادقی، حقیقت پور، میرمحمدی، موسی لارگانی، امامی، نعیمی، داوود محمدی، شجاعی، مروی، عاشوری، علیپور، نگهبان، هروی، حسین سبحانی نیا(نماینده نیشابور) ، رجب رحمانی، جعفرزاده، کاتب، بخشایش اردستانی، عباس قائدرحمت، عزیزی، پورمختار و نجفی نمایندگانی بودند که برای نامزدی پست دبیری هیات رئیسه ثبت نام کردند.

کاظم جلالی در این جلسه به شوخی گفت: از آنجا که نطق هر یک از این نامزدها بیش از یک دقیقه به طول خواهد انجامید، نطق آنها بیش از 40 دقیقه طول می کشد. از این رو بهتر است برای این دوستان در صحن علنی خود مجلس رای گیری شود!

در آغاز رای گیری پورمختار و نجفی از حضور در این رقابت اعلام انصراف کردند.

نامزدهای فراکسیون رهروان ولایت برای کارپردازی هیات رییسه مجلس نهم مشخص شدند

در نشست فراکسیون رهروان ولایت، این افراد برای احزار پست کارپردازی مجلس معرفی شدند:

جبار کوچکی نژاد ، فاطمه رهبر ، غلامرضا اسدالهی، شهباز حسن پور، عبدالرضا مصری، شریف حسینی، محمد آشوری، محمدجواد نظری مهر، صفر رحیمی، قاسم عزیزی، رسول خضری، احمدی، موید حسینی صدر، الهیار ملکشاهی، عبدالرحیم فیاضی، محمود شکری، سیدحسن علوی، اسماعیل جلیلی و عبدالکریم رجبی.

جلالی: در جلسه فردای فراکسیون اصولگرایان شرکت نمی کنیم

کاظم جلالی دبیر فراکسیون رهروان ولایت بعد از جلسه مجمع عمومی این فراکسیون گفت: بر اساس تصمیم‌گیری ما قرار شد حرکت دسته‌جمعی و تصمیم امروز ما به صحن علنی مجلس برود؛ ما فکر می‌کنیم که با برخی مسائل و بداخلاقی‌هایی که شد دیگر ضرورتی برای اجتماعی دیگر میان اصولگرایان نیست و هرچه که نمایندگان در صحن مجلس تصمیم‌گیری کردند همان تصمیم را همه به آن ملتزم خواهند بود.

 


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 25 مرداد 1391
امیدواریم مهندس جعفرزاده خود را وارد این تشکل نکرده باشد چون همه بیاد دارند ایشان چه وحدت و اعتلاف عمیقی با دوم خردادی ها داشته و دارند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.124 seconds.